Min telefunk-punk

Gud vad irriterande och trög man kan vara...

Har haft problem med hemknappen på min telefon. Det började med att man fick trycka riktigt riktigt hårt för att gå tillbaka, men tillslut gav den upp helt och hållet. Detta har hänt en gång förut och då köpte en ny kabel som går till knappen och bytte ut denna.

När jag köper delar till telefonen gör jag det från Kina på Ebay. I snitt tar det cirka två veckor att få hem delen. Därför gick jag i två veckor utan att hemknappen fungerade. Det hela gick relativt lätt då jag visste att det snart skulle vara fixat.

När väl kabeln kommit och blivit bytt (vilket innebär att hela, HELA, telefonen med tillhörande 20 skruvar, miniminismå, är tvugna att skruvas bort och dit igen), fungerar ändå inte knappen. Vilket gör att jag skruvar isär telefonen ännu en gång, men inte efter lite justeringar vill den hoppa igång. Istället tror jag att det är själva knappen, den man trycker på det är fel på, varpå en ny beställning på denna del läggs till Kina.

Två veckor senare (läs idag) kom knappen med posten. Glad och motiverad att nu äntligen ska telefonen fungera som vanligt, sitter jag fortfarande med en telefon där hemknappen inte fungerar. Väldigt frustrerande...

Efter lite googlande och tittande på bilder inser jag att det är uttaget där kabeln ska fästas som fattas, detta har helt enkelt slitit bort på något vänster. Ingen aning hur det har hänt. Så ÄNNU en order är lagd till Kina ikväll och jag inser att det kommer dröja ytterligare 2 veckor till innan min hemknapp fungerar som den ska...

Det kanske låter som ett pytteproblem men tänkt dig att du går in i en app och vill gå in i en ny. Detta går helt enkelt inte att göra utan du måste starta om telefonen för att komma tillbaka till menyn...

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0